Horeca

Steeds vaker krijg je als horeca ondernemer gasten met dieetwensen. Soms omdat ze iets niet lekker vinden, soms omdat ze ernstige klachten krijgen als ze iets verkeerd eten. Hoe kan je daar onderscheid in maken? Want het zet wel heel je keuken op zijn kop…

Zijn gasten met een voedselallergie de grootste plaag in de HORECA? Een feit is dat een kwart van alle Nederlanders aangeeft een voedselovergevoeligheid / voedselallergie te hebben. Dat zijn ruim 4 miljoen Nederlanders. Moeten we deze personen links laten liggen of met open armen ontvangen? De waarheid ligt zoals altijd in het midden. Hoe kan een horeca ondernemer de risico’s inschatten en eenvoudig aanpassingen maken om ook hen gastvrij te ontvangen?

Dat kan door bijvoorbeeld al bij het aannemen van de reservering de juiste vragen te stellen. Zo is het handig om te weten of iemand een allergie heeft – dan kan het levensbedreigend zijn –  of dat het om een intolerantie gaat. In het tweede geval kan het eten van sporen geen kwaad, dat scheelt enorm bij de voorbereidingen.

Belscript voor reserveringen

Allergieplatform heeft een speciaal voor dit doel ontwikkeld gratis belscript laten ontwikkelen wat bij het opnemen van de reserveringen gebruikt kan worden zodat je niet onnodig te veel of te weinig maatregelen treft om de gast in de watten te leggen! Je kunt hem hier gratis downloaden:

Download gratis het belscript!